מה עושים עם רכב תקול

רכב תקול

כל בעל רכב מעוניין שהרכב יהיה תקין, פשוט להיכנס ולנסוע לכל מקום ובכל זמן. אך במציאות קורה לא אחת שיש תקלה ברכב, השאלה היא מה עושים עם רכב תקול וכיצד פותרים את הבעיה.

טיפול במוסך

כמו בחוק מרפי, תמיד נתקעים עם האוטו בזמנים שאינם נוחים, כשנמצאים בדרך לפגישה חשובה, צריכים להוציא את הילדה מהגן וסיטואציות לחוצות נוספות. ברוב המקרים בעל הרכב לא יודע מהי הבעיה ולכן הוא מזמין גרר כדי שיוביל את הרכב אל מוסך בתל אביב לצרכי בדיקה מעמיקה.

אם מועד הטסט השנתי של הרכב קרב, בעל הרכב מבקש מעובדי המוסך לבצע הכנה לטסט שכוללת בדיקה של הנושאים החשובים כמו ברקסים, הפעלת המנורות מכל הכיוונים, המגבים, הצמיגים ותפעול תקין של אביזרים נוספים. בתום טיפול זה המכונאי מגיע למכון הבדיקה כדי לבצע טסט לרכב בתל אביב.

יש מקרים שבהם הכול תקין וכך המכונאי מקבל אישור תקינות ויש מקרים שבהם לאנשי הבקרה יש השגות והם מבקשים להחליף צמיגים, מגבים ועוד. רק לאחר ההחלפה שלהם בפועל, תתבצע בדיקה נוספת ואם הכול תקין יקבל בעל הרכב מסמך כי הרכב תקין ועבר בהצלחה את מבחן הרישוי השנתי.

ריקון של מצבר באוטו

כל בעל רכב יודע שכאשר הרכב אינו מתניע קיימת סבירות גבוהה שמדובר בריקון של המצבר שנמצא ברכב כבר תקופה ארוכה. הדרך הנוחה ביותר לפתור את הבעיה היא להתקשר למוקד של המכונאים בסביבה זו כדי שיבצעו שירות עד הבית. המכונאי מגיע בדרך כלל די מהר, בודק את המצבר ואם אכן הוא מרוקן הוא מוציא את המצבר הישן ומתקין במקומו מצב חדש.

הוא מעניק ללקוח תעודת אחריות בהתאם לקביעה של יצרן המצברים ומהר מאד הלקוח יכול לנהוג ברכב ולהגיע לכל מקום.

תקלה מהותית ברכב ישן

רכבים ישנים מתקלקלים לעיתים תכופות יחסית לאור שיטת הייצור שלהם שאינה דומה לשיטות העכשוויות של ייצור רכבים בטכנולוגיות חדשות. לא אחת נוצר מצב שערך התיקון שכולל חלפים ושעות עבודה, הוא יקר יותר מערך הרכב כולו.

במקרים הללו בעל הרכב מתלבט מה לעשות, ברור לו שעלות התיקון של הרכב היא לא ריאלית לאור שווי הרכב אך לאור התקלה החמורה, אין אפשרות להוזיל את העלויות. לעיתים הוא משאיר את הרכב בחניון עד שיקבל החלטה אם לתקן אותו או להעביר אותו למגרש שעובדיו מתמחים בנושא של גריטת רכבים ישנים.

פירוק רכבים

שיטת העבודה במגרש הגרוטאות היא לבצע גריטה של כל הרכב כולל השלדה. חלקים שאפשר למחזר אותם כמו חלקי מתכת, פלסטיק וזכוכית מועברים למפעלי מחזור וחלקים תקינים מועברים למכירה כחלפים משומשים במחיר מוזל.

בעל הרכב מקבל סכום מסוים עבור החלפים ומודיע למשרד הרישוי שהרכב פורק ולא ינוע בכבישי ישראל.

דילוג לתוכן