טסט לרכב – הכנה לטסט

הכנה לטסט

מה שצריך לדעת על הכנה לטסט

טסט לרכב – הכנה לטסט ועוד טיפולים רבים מסביב יום הטסט שאף אחד מאיתנו לא באמת אוהב, אך זה קורה פעם בשנה ללא יוצא מן הכלל וזה לא יום הולדת. כל נהג בעל רכב מכיר את הריטואל ואת ההרגשה. טסט לרכב הוא בהחלט הכרחי ואם תתפסו עם רכב ללא טסט תורדו מהכביש ותתנו על כך את הדין ובצדק. הטסט שומר על בטיחותנו ובטיחות שותפינו לנסיעה ולכבישים. קשה להתעלם מהמתח לפני בחינת כשירותו של הרכב. את חוסר הודאות בהחלט ניתן לצמצם עם הערכות נכונה ויעילה לקראת הטסט שגם תחסוך לכם זמן יקר וכסף.

נתחיל מהשוטף– שגרת תחזוקה נכונה, טיפולים שוטפים בזמן, איתור תקלות מבעוד מועד ותיקונן יכולים בהחלט לעזור במעבר חלק של הרכב את הטסט השנתי.

גיל הרכב- אם באמתחתכם רכב חדש אתם פטורים מטסט בשנה הראשונה. זה לא פוטר אתכם מתשלום האגרה. אם רכבכם מעל גיל 19, תאלצו להעביר אותו טסט פעמיים בשנה.

על מנת לעבור את הטסט בהצלחה חשוב שתדעו על מה נבחן רכבכם ותתכוננו בהתאם:

  •  בלמים: בדיקה סופר חשובה המוודאת את תקינות מערכת הבלמים ברכב, תקלה במערכת זו יכולה להוות סכנה ממשית לחייהם של הנהגים והולכי הרגל.
  •  מערכת תאורה ואיתות: בדיקת תקינות של כל הנורות ברכב, ואת תקינות האיתותים.
  • מערכת הפליטה:  במהלך נסיעה פולט הרכב גזים רעילים המומרים במערכת הפליטה לגזים בלתי רעילים. מערכת לא תקנית תייצר זיהום סביבתי. במהלך הטסט בודקים האם פליטת הגזים מתבצעת ללא תקלות וכי הגז נפלט בכמות המותרת על פי חוק.
  • הגה וצירים: בדיקת עומק של מערכת הצירים וההגה, בדגש על מנגנון ההגה, האם מהגנון התנגדות קשיח מדי או לחילופין רופף יתר על המידה.
  • כיוון הגלגלים: בדיקה חשובה ביותר הבודקת את כיוון הגלגלים הקדמיים והאחוריים. אם יימצא כי הגלגלים אינם מכוונים דיים – תידרשו לחזור למוסך לכיוון פרונט.
  • תקינות הצמיגים:  בטסט בודקים את כל צמיגי הרכב, כולל הרזרבי, במטרה לוודא שהם לא שחוקים ושאין בהם סדקים או חורים.
  • מגבים: נשמע שולי, אבל לא חבל לחזור למכון הבדיקות בגלל מגב לא תקין? החליפו מגבים במידת הצורך שכן נסיעה חורפית ללא מגבים או מערכת התזת מים תקולה מטשטשת את שדה הראייה שלכם משמעותית ומהווה סכנה ממשית.

ציוד חובה ברכב-  עפ"י חוק, כל רכב חייב להיות מאובזר בציוד חיוני שבלעדיו לא יעבירו אתכם טסט: צמיג רזרבי, מגבה (ג'ק), אפוד זוהר ומשולש אזהרה.

לוחית הרישוי- ודאו כי המספרים המופיעים על הלוחית אינם דהויים ונראים היטב.

ואם אתם לא בנויים לזה מבחינת זמן או חרדות לפני מבחן, גם לזה קיים פתרון. ישנם מוסכים רבים, בעיקר באזור מרכז הארץ. קיים מוסך בתל אביב המעניק ללקוחות שלו שירותי העברת טסט שנתי, מכינים את הרכב לקראת המבחן ואף לוקחים אותו למכון הרישוי. תשלום אגרת הרישוי הוא עליכם.  ביום הטסט חצטרכו להציג אגרת רישוי ששולמה מראש. בנוסף, השאירו במוסך את המסמכים הבאים במידה והשתמשתם בשירות זה- רישיון רכב מקורי, ביטוח חובה בתוקף, תעודת זהות של בעל הרכב הרשום ברישיון או ייפוי כח בכתב – יחד עם תעודת הזהות של בעל הרכב – במקרה שבו אתם שולחים אדם אחר לבצע עבורכם את הטסט.

אצלנו במוסך, תוכלו ליהנות משירות של טסט עד הבית ולהמשיך במשימות היום בשקט וביטחון מלא שאתם בידיים הכי טובות שאפשר.

ליצירת קשר לחץ כאן

דילוג לתוכן