כל מה שרציתם לדעת על טיפול 10,000

כל מה שרציתם לדעת על טיפול 10000

טיפול עשרת אלפים הפך לשם נרדף לטיפול מקיף המתבקש אחת לתקופה. המקור של הטיפול הוא ברכבים ישנים עד שנת 2000 בערך, אשר צריך לבצע אחת ל10,000 קילומטר על מנת לשמור על תקינות הרכב. אם יש לכם רכב חדש, אתם יכולים להחליף את הז'רגון ומעתה אמרו טיפול 15,000. הינה כמה דברים שחשוב לדעת על הטיפול המסור. כל מה שרציתם לדעת על טיפול 10000, מתחילים!

למה זה חשוב

טיפול עשרת אלפים נכנס תחת קטגוריה טיפולים שוטפים או טיפולים תקופתיים. זהו אינו טיפול בעקבות תקלה ברכב, אלא למעשה טיפול משמר ומונע, משמע לשמור על תחזוקת הרכב בכלל והמנוע בפרט, לשמור על בטיחות הרכב ובטיחותכם האישית ולאתר תקלות בלתי צפויות וטיפולים יקרים בהמשך. בגדול, אל תחכו לקילומטר ה 9,999. את הטיפול יש לבצע על פי הוראות יצרן ולאו דווקא כשהמחוג חצה את ה 10,000. אחת לחצי שנה- שנה או אחת לעשרת אלפים, הראשון מבניהם.

טיפול 10000 בתל אביב

מוסך בתל אביב יציע לכם את השירות הטוב והאמין ביותר. ברוב הרכבים הטיפול יכלול החלפת פילטרים – פילטר שמן, פילטר דלק ופילטר אוויר, החלפת פלאגים והחלפת שמן מנוע. משמעויות –

  • החלפת שמן מנוע – השמן נועד לשמן ולקרר את המנוע ויש לו תוקף. עם הזמן הוא מאבד מתכונותיו ומיעילותו והוא עלול לגרום לנזקים למנוע, כמו כן במהלך הטיפול ניתן לזהות נזילת שמן , מחסור בשמן מנוע עלול לגרום למנוע נזק בלתי הפיך וזיהוי התקלה יחסוך לכם כסף והרבה עוגמת נפש.
  • פלגים – תפקידם חיוני בהצתה והפעלת המנוע. בלאי בפלאגים יגרור בזבוז של דלק ובעיות בהצתת המנוע.
  • פילטר אוויר – שומר על ניקיון המנוע של הרכב וזול יותר להחליף, מאשר לנקות אותו.
  • פילטר שמן – חשוב לוודא שיש לכם פילטר מתאים לדגם הרכב שבבעלותכם, על מנת למנוע נזקים למנוע.
  • פילטר דלק – מוודא שהמנוע של הרכב מקבל דלק נקי ואיכותי.
  • פלטינות –אם ברכב שלכם אין הצתה אלקטרוני, חשוב להחליפן.
  • בדיקת בלמים – בדיקה בטיחותית חשובה, בה בודקים את רמת השחיקה ברפידות הבלמים.
  • בדיקת צמיגים – עוד בדיקה בטיחותית חשובה, בה בודקים שהצמיגים שלכם לא יבשים, שחוקים, או סדוקים. צמיג שחוק עלול להתפוצץ בזמן נסיעה ומהווה סיכון גדול.
  • נוזל קירור –   מים מזוקקים או רכים אשר כוללים לרוב תוספות שונות כנגד קורוזיה וקפיאה.  יש לבדוק אם הנוזל קיים בכמות מספקת והאם הוא צלול ונקי, במידה ולא, יש להחליפו.
  • ·          הגה – בדיקת איזון ויציבות ההגה.

כמה זה עולה לנו

ראשית נאמר שפעמים רבות בטיפול מתגלות תקלות שונות מעבר לתיחזוק השוטף, וטוב שכך. תמיד רצוי להקדים תרופה למכה. לפיכך כל דבר שיהיה מעבר לטיפול הבסיסי, כמו החלפת רצועת טיימינג או תיקון רדיאטור, ישפיע על מחיר הטיפול לרכב. טיפול 10,000 טהור ונקי מתגליות ותקלות יעלה כ 450-550 ₪ בממוצע. מנגד ההיסטוריה מעידה על ממוצע טיפול הנע בין 1350- 1500 ₪ הכולל בד"כ תיקונים נוספים שונים כמו החלפת רצועת טיימינג, מגבים, בלמים, צמיגים ועוד. 

דילוג לתוכן