תחזוקת רכבי יוקרה

תחזוקת רכבי יוקרה

 שוק רכבי פרמיום (רכבי יוקרה)

תחזוקת רכבי יוקרה זה נושא שתמיד מעניין, גם את אלה שאין ביכולתם להחזיק רכב מסוג זה. קטגוריית רכבי היוקרה, מעבר להקרנת סטאטוס, מעמד וגימורים מושלמים, מייצגת את שיא הטכנולוגייה בעולם הרכב ברמת הנוחות, הביצועים, הבטיחות ומייצרת באמת חווית נהיגה אחרת. מכוניות המשתייכות לפלח נחשק זה אמורות לבלוט בכל פרמטר מעל המכוניות המשפחתיות הסטנדרטיות, ההופכות למתקדמות יותר ויותר בתחרות הקשה על ליבו של הצרכן.

בשנים האחרונות אנו רואים אותם יותר ויותר על הכבישים. דווקא 2020 על משבר הקורונה רשמה שיא של 3,272 מכוניות בשווי של מעל לחצי מיליון שקלי לעומת 2015 בה נרשמו 1800 רכבי יוקרה על כבישי ישראל. הדרישה למכוניות יוקרה עולה ויצרניות הרכב לא נחות על השמרים ומייצרות דגמים מדגמים שונים. רף הכניסה לקטגוריה יושב על כ 200,000 ₪ וצפונה עד לכמה מיליונים. תחת קטגוריית מכוניות היוקרה נכנסים רכבים מקטגוריית E כדוגמת מרצדס בנץ E קלאס או אאודי A4 , W.M.B, וולוו והרשימה עוד ארוכה. יש לעשות הבחנה עם רכבים כגון פרארי, פורש ועוד אינם נכללים בקטגוריה זו והם שייכים לקטגוריית רכבי העל או רכבי הספורט.

תחזוקת רכבי יוקרה

עלויות אחזקה

אחזקת רכב באופן כללי היא דבר שרצוי לקחת בחשבון. גם אם מצוי בידכם ההון לרכוש רכב יוקרה, ההוצאה איננה מסתכמת המעמד הרכישה. ההוצאות השוטפות, תחזוקה, דלק, חלקי חילוף, ביטוח וטסט כל אלה מתייקרים משמעותית בהשוואה לרכב רגיל. אחד הפרמטרים הבולטים שיש להביא בחשבון הוא פוליסת הביטוח הרכב. מחיר הביטוח לרכב יוקרה גבוה משמעותית מרכב רגיל וזאת בשל מחירו הגבוה של הרכב, הסיכון שלוקחת חברת הביטוח גדל ודרישות הפוליסה עולות. במקרים מסוימים כאשר הפוליסה מכסה נהגים רבים וכוללת נהג צעיר הפרמיה יכולה להגיע גם לשיעור של עד 5% מערך הרכב.

  • רכיב השתתפות עצמית גבוה ונע בין 15,000 שח- 30,000 ₪ במקרה של תאונה, לעומת כמה אלפים ברכב רגיל. זאת על מנת לצמצם את הפעלת הביטוח לצורך תיקונים קטנים שעלות טיפולם עלולה להיות גבוהה משמעותית מהנזק עצמו.
  • דרישה למערכות מיגון ייחודיות לצורך הביטוח ולהגנה מפני גנבות
  • בכל הקשור למכונאות כללית וטיפולים שותפים במוסך בתל אביב, חלקי חילוף ועוד קיים פער גדול בין רכבי יוקרה ורכבים רגילים מהסיבה הפשוטה שעלות החלקים המקוריים גבוהה.
  • ירידת הערך של כל רכב מרגע יציאתו מהסוכנות והורדת הניילונים. כשמדברים על רכבי יוקרה הירידה חדה אפילו יותר, שלא לומר אגרסיבית ויכולה להגיעה לפי 2 מקטגוריות אחרות. עם ממוצע של ירידת ערך בת 15% בשנתיים הראשונות ו-14% בשנה השלישית, אנחנו מדברים על סדרי גודל של כ-90 אלף שקלים בשנה הראשונה בלבד.

ובקצרה ניתן לסכם

רכבי היוקרה מחזיקים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל הקשור לבטיחות הרכב, ביצועים משופרים ויכולות. גם במבחן הפינוקים, אבזור, נוחות ומראה אין להן מתחרים. אז אם חסכתם שקל לשקל כדי להגשים חלום ילדות, אל תשכחו שזה לא נגמר בקופה. יקר לקנות, יקר להחזיק, הנאה צרופה על הכביש.

דילוג לתוכן