מתי לעשות טיפול לרכב ולמה זה חשוב

למה חשוב טיפול לרכב

טיפול לרכב זה ממש כמו ללכת לרופא. לא כדאי לחכות עם זה לרגע האחרון או לרגע אחד אחרי הרגע האחרון, שאז הדרך למוסך כבר תהיה פחות עצמונית ויותר תלויה בגרר. על הסכנות שברכב לא מטופל אין צורך להרחיב ועל מנת להימנע מהפתעות על הכביש, הכניסו היצרנים טיפולים שוטפים לרכב, בציוני דרך מאוד ברורים. חשוב לדעת שרוב הרכבים החדשים על הכביש נשלטים בידי מחשב ואת מרבית התקלות ניתן לאתר על ידי מחשב דיאגנוסטיקה לרכב שכדאי שיהיה מצוי בידי המוסך שלך.

טיפול עשרת אלפים

טיפול עשרת אלפים נכנס תחת קטגוריה טיפולים שוטפים או טיפולים תקופתיים ובעגה המקצועית נחשב טיפול קטן. זהו אינו טיפול בעקבות תקלה ברכב, אלא למעשה טיפול משמר ומונע, משמע לשמור על תחזוקת הרכב בכלל והמנוע בפרט, לשמור על בטיחות הרכב ובטיחותכם האישית ולאתר תקלות בלתי צפויות וטיפולים יקרים בהמשך. על השאלה כל כמה זמן עושים טיפול לרכב ניתן לענות בגדול- אל תחכו לקילומטר ה 9,999. את הטיפול יש לבצע על פי הוראות יצרן ולאו דווקא כשהמחוג חצה את ה 10,000. אחת לחצי שנה- שנה או אחת לעשרת אלפים, הראשון מבניהם.

טיפול גדול טיפול קטן

המונחים טיפול גדול לרכב וטיפול קטן הם מונחים המתארים את תדירות הטיפול והמרכיביו. בטיפול קטן יכללו רכיבים שהבלאי שלהם תלוי בכמות השימוש ברכב ובאופי הנהיגה – למשל רפידות ודסקיות בלמים.  רכיבים שחשוב להחליף גם אם לא נוהגים כמעט, כגון שמנים המתחמצנים וסופגים פיח, ורכיבים שאפשר להחליף לפי שיקול דעת בכלי רכב שנוסעים מעט או רכיבים שהעלות שלהם נמוכה ביחס לנזק שעלול להיגרם מתחזוקה לקויה שלהם, למשל מסננים, ולכן מומלץ להחליף אותם בכל מקרה.

טיפול גדול לעומת זאת, מבוצע אחת לתקופה ארוכה יותר, או לקילומטארז' נסיעה רב יחסית ובו מבוצעות עבודות מורכבות הכוללות רכיבים יקרים שהחלפתם דורשת לא רק התמחות אלא גם עבודה מורכבת  ולעיתים גם כלים ייעודיים כמו רצועת טיימינג המתזמנת את פתיחת וסגירת השסתומים במנוע. קריעה של רצועה כזאת עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ולתיקון שעלותו יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

טיפול לפני טסט

טסט עושים פעם בשנה, ככה שמומלץ לפני טסט להעביר את הרכב בדיקה וטיפול אם יש צורך. ישנם מוסכים שגם ייקחו לכם את האוטו לטסט לרכב בתל אביב ובכל מקום בארץ. בטסט יעמדו למבחן הבלמים,  מערכת תאורה ואיתות, מערכת הפליטה, הגה וצירים, כיוון גלגלים, תקינות הצמיגים והמגבים. כדאי להגיע לטסט כשכל אלו עברו בדיקה וטיפול במידת הצורך. אם לא תברו את הטסט תאלצו לשוב אחרי ביקור במוסך.

כמה זה עולה לנו

התשובה לשאלה כמה עולה טיפול לרכב, נעוצה בסוג הטיפול, כשיש לקחת בחשבון שפעמים רבות מתגלות במהלך הטיפול תקלות שונות מעבר לתיחזוק השוטף, וטוב שכך. תמיד רצוי להקדים תרופה למכה. לפיכך כל דבר שיהיה מעבר לטיפול הבסיסי, כמו החלפת רצועת טיימינג או תיקון רדיאטור, ישפיע על מחיר הטיפול לרכב. טיפול 10,000 טהור ונקי מתגליות ותקלות יעלה כ 450-550 ₪ בממוצע. מנגד ההיסטוריה מעידה על ממוצע טיפול הנע בין 1350- 1500 ₪ הכולל בד"כ תיקונים נוספים שונים כמו החלפת רצועת טיימינג, מגבים, בלמים, צמיגים או בקיצור טיפול גדול לרכב.

דילוג לתוכן