המצבר המומלץ לרכב

המצבר המומלץ לרכב

איזה מצבר מומלץ לרכב שבבעלותכם

קמתם בבוקר האוטו לא מניע. עושה קולות שיעול ומשתתק. או לא עושה קולות בכלל. קו הדממה. הלך המצבר. זה צירוף המילים שבדרך כלל תשתמשו בו. מה עושים מכאן? האם לגרור למוסך הנותן שירות חשמלאות רכב, האם לקנות מצבר חדש ולהחליף לבד? איזה מצבר מומלץ לרכב שלכם? כל זאת במאמר שלפניכם.

מהו מצבר ומה תפקידו בכוח

המצבר הוא בעצם סוללה נטענת גדולה. הוא הכוח המזרים ומספק חשמל לכל הרכב החל משלב ההתנעה ועד לחלוקת חשמל לכל הרכב- רדיו, מיזוג אויר, חלונות חשמליים, אורות, צפצופים, מדיה ועוד. לכן כדאי שהמצבר יהיה איכותי, אמין, בעל חיי מדף ארוכים ועם מינימום תקלות. חשוב לדעת שמצבר תקול לא מתקנים אלא מחליפים.

מה חשוב לדעת על מצברים

ראשית מומלץ לקנות מצבר במקום מוכר לחלפי רכב או לחילופין המוסך המורשה של הרכב בבעלותך. עדיף שיהיה מצבר תוצרת הארץ מהסיבה הפשוטה שתנאי מזג האקלים הארצישראלי, שונים מאלו באירופה למשל, כך שגם אם הברנד מוכר אך מיוצר בחו"ל, לא בהכרח שהמצבר יסתגל היטב לאקלים החם והלח של ארצנו הקטנטונת.

אורך החיים של מצבר ממוצע הוא כ 4 שנים. שימו לב שעל המצבר מוטבע תאריך הייצור ותאריך התפוגה שלו. אורך האחריות נגזר מתאריך הייצור שלו ולכן אם רכשתם מצבר בן שלושה חודשים, קזזו אותם מהאחריות הניתנת עליו. באותו עניין- ודאו כי עם קבלת המצבר קיבלתם את האחריות שלו. במקרים רבים התעודה לא נמצאת באריזה אלא מוצמדת לקבלה במעמד התשלום.

אחרי שרכשתם את המצבר המועדף קחו בחשבון שגם המצבר האיכותי ביותר, לא יספק את מלוא התפוקה או אפילו יינזק במידה וההתקנה לא תהיה נכונה, שלא לומר חובבנית. התקנת המצבר רצוי שתעשה על ידי איש מקצוע- חשמלאי רכב. ישנם מוסכים רבים המחזיקים מחלקת חשמלאות רכב כשירות נוסף. מצבר שלא יישב היטב בתושבת מסיבות שונות, חשוף לטלטלות ולפגיעות, עלול להיסדק , לאבד נוזלים ולהינזק. עוגמת הנפש תהיה שלכם. עוד שירות הניתן לעיתים במוסכים הוא דיאגנוסטיקה/ אבחון לרכב– האבחון נעשה על ידי חיבור הרכב למחשב המזהה את כל מערכות הרכב ומאתר תקלות. הוא ייתן משוב על תקלה כללית ובשילוב הידע של טכנאי הרכב תתקבל התקלה המדויקת. כך תוכל המערכת לאתר בעיות חשמל או מצבר רגע לפני ש"הלך המצבר".

איך לשמור על המצבר המומלץ

ואחרי שרכשתם מצבר והתקנתם אותו היטב, יש כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת למצות את ימיו כך שיגיע לשיבה טובה:

  • ראשית דאגו לכבות אורות, מזגנים ומכשירים מושכי חשמל כשאתם מסיימים נסיעה. ברכבים חדשים המערכות האלו נכבות לבד, אך ישנם רכבים שהאורות יישארו דולקים כל הלילה, "ישתו" את המצבר ובבוקר תקומו למצבר מחוסר הכרה. לא בהכרח מת, נסו להטעינו עם כבלים ואם זה לא עובד זה הזמן לראות רופא.. ישנן סיבות נוספות בגינן המצבר לא יעבוד- בלאי סביר, הטענה, ווסת, מזג אוויר ועוד.
  • המצבר מוטען על ידי האלטרנטור במהלך נסיעה. לכן אם אתם מתוכננים לא להיות בסביבה פרק זמן ארוך, דאגו שיהיה מי שיגיע אחת לשבוע להתניע את הרכב.

מוזמנים להתייעץ איתנו, אנחנו כאן לשירותכם תמיד, מוסך I.C.M

ליצירת קשר לחץ כאן

דילוג לתוכן