ממיר קטליטי

ממיר קטליטי

מהו ממיר קטליטי

בכמה מילים- ממיר קטליטי אחראי לסנן ולהפוך את הגזים הרעילים, תוצרי הבערה של המנוע, הנפלטים ממנו, לחומר בלתי רעיל ובכך לצמצם משמעותית את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהרכב ובכך את זיהום האויר.

ביותר לעומק- בזמן הנסיעה המנוע שורף את הדלק המוזרק אליו. כתוצאה מפעולת השריפה נוצרים גזים רעילים המחפשים את דרכם החוצה דרך האגזוז. הממיר מזכיר בצורתו משתיק קול, הרכב פולט גזים רעילים לכיוון הממיר, שם הם עוברים סינון ובערה של שאריות פחמניות ונפלטים כגזים שאינם רעילים. הוא מותקן במערכת הפליטה ומבצע את הפעולה הכימית של ההמרה בטמפרטורה שבין 400 ל- 800 מעלות. האופן שבו בנוי הממיר הוא כזה המשאיר את הגזים הרעילים בתוכו, תהליך הבעירה בממיר מתרחש מחוץ לתא השריפה שבמנוע ואינו מנוצל להפקת כוח אלא רק להפחתת הזיהום. לצורך ההמחשה רכב עם ממיר קטליטי מזהם עד פי 10 פחות מאשר רכב ללא ממיר קטליטי. החל משנת 1994 נכנסה תקנה המחייבת כל רכב שעולה על הכביש להיות בעליו של ממיר קטליטי.

זיהוי תקלות הצפויות בממיר קטליטי

  • תקלות נפוצות- כשל בפעולת הממיר, חימום יתר של הממיר, תקלה בחיישן חמצן.
  • סימפטומים אופייניים- צריכת דלק מוגברת מבדרך כלל, ריח חריף של דלק באוטו, ירידה כללית בביצועי הרכב.

ויותר לעומק – אחת מבדיקות הרכב בעת העברת טסט שנתי, היא בדיקת פליטת הגזים ואיכות המרתם. כאן עומד למבחן הממיר הקטליטי שלכם ובמידה ורמת הזיהום גבוהה, לא תעברו את המבחן ותדרשו לגשת למוסך. החלפה או תיקון של ממיר קטליטי אינם עסק זול אך חשיבותו גדולה. בכדי להימנע מסיטואציה מביכה מול הבוחן ישנם כמה פרמטרים העשויים להעיד על כך שהסתבכתם עם הממיר: אתם מתקשים להאיץ ולהגיע למהירויות גבוהות, זה קורה כיוון שכאשר הדלק נשרף הוא מספק תזוזה של המערכות המכאניות ברכב. כשאחת מחוליות השרשרת לא מתפקדת כראוי נגיד בעקבות סתימה, הרכב יתאמץ ויחפה על כך בצריכת דלק מוגברת ובירידה ביכולות התנופה שלו.   אם הממיר שלכם רק סובל מסתימה וזקוק לניקוי מצבכם טוב. גם נורת החיווי  CHECK ENGINE צריכה להפעיל אצלכם נורה אדומה ולחשוד בממיר. מכונאי הרכב סביר להניח יחבר את רכבכם למחשב הדיאגנוסטיקה לרכב ובמידה ותופיע אצלו תקלה P0420, סבירות גבוהה שהסתבכתם.ן עם הממיר הלא הנכון.

חיישני החמצן- חיישנים המצויים משני צידי הממיר הקטליטי, תפקידם למדוד את רמת הפיחום באוויר הנכנס והיוצא מהממיר. ברגע שחיישן מזהה בעיה, הוא משדר אותה למחשב הרכב ואז תופיע נורה אדומה. לפעמים ועם קצת מזל, הבעיה תהיה חיישנים מלוכלכים הזקוקים לניקוי, ואלא בעיה קריטית בממיר עצמו. מוסך מקצועי יבדוק את תקינות החיישנים מבעוד מועד.

האם ניתן למנוע תקלה

תמיד שווה לנסות. טיפולים שוטפים של הרכב, החלפת פלאגים בזמן, כאשר מוסך בתל אביב, מקצועי ואמין יכולים למנוע תופעה של שריפת דלק מוגברת ופגיעה בממיר. בדיקה של חיישני החמצן וניקויים ושימוש בתוספי דלק איכותיים (ממש כמו תוספי מזון), העוזרים לדלק להישרף ולהתעכל בתורה נכונה ובריאה יותר. 

.

דילוג לתוכן